Brev:
Falde i søvn m.m.
1. juli 2007
Alder:
4 mdr.
Falde i søvn m.m.
Hej
Jeg har en datter på snart 4 mdr. som har været noget af en mundfuld. De første knap 3 mdr. var hun meget urolig og sov stort set ikke i løbet af dagen, hvilket var ekstremt hårdt. Derudover var/er hun en hyggesutter som ikke rigtig tager fra og derfor har hun fået supplerende modermælkserstatning.
Jeg har snakket med sundhedsplejersken mange gange men desværre har hun været meget væk og man bliver efterhånden træt af at forklare en ny person ens situation gang på gang.
Zoneterapeut har jeg også prøvet. Fra hun var ca. 3 mdr. lysnede det og som regel sover hun nu nogle få timer i løbet af dagen. Nu er søvnen om dagen så ved at blive bedre men nætterne kan desværre også være meget urolige og hun skal oftest have mad min. 3 gange. Derudover er hun MEGET MEGET svær at få til at sove og meget lydfølsom. Så alt i alt synes jeg det er nogle meget hårde dage og jeg har nu gennem 4 måneder kun fået max 5 timers søvn i døgnet.
Min mand forsøger at tage over så meget han kan, men hun vil f.eks. kun puttes af mig - kan vi ændre på det? Og har du generelt nogle gode råd til ovenstående?
Hun er ellers en meget smilende, glad og vågen lille pige som vi har mange gode timer med. Hun vil gerne aktiveres det meste af tiden og vil helst være på armen da hun gerne vil kunne kigge ud over det hele. Synes det kan være svært at finde på noget at aktivere hende med hele dagen - har du nogle gode råd?
På forhånd tak.