Brev:
Diverse
16. juli 2007
Alder:
8 mdr.
Diverse
Hej Helen
Så er Sebastian pludseligt blevet 8 mdr. Jeg forstår ikke hvor tiden og min lille baby er blevet af ;)
Vi har lige haft besøg af en sundhedsplejerske, vores egen er desværre sygemeldt, så det var en ny. Pyha, hun var sød men hård. Derfor vil jeg lige høre din mening.
Hun mente ikke, at Sebastian skulle ha flaske mere og hvis det stod til hende skulle de fjernes dags dato. Det ku jeg ikke lige overskue, så hun foreslog at vi fjernede minimum en flaske om ugen (han fik 5 flasker om dagen= ialt mellem 500-700 ml) så han om en måneds tid er flaskefri. Når han drikker af kop, er det ikke voldsomt meget...max et 1/4 glas (og glasset er lille). Men hun mente at når han blir tørstig nok, skal han nok lære det og få sin halve liter mme i døgnet.
Vi, far og jeg, er blevet enige om at vi kører vores eget tempo og besluttet at 3 flasker om dagen vil passe fint til Sebastian. Dog rammer han kun lige akkurat de 400 ml, nogle dage lidt mindre. Hvordan sikrer vi så hans jernbehov? og hvad med hans væskebehov? Skal vi evt skifte til NAN2?
Hvordan med vælling? En bekendt rystede på hovedet ad mig, da hun hørte at vi stadig gav vælling. Det mente hun kun man gjorde mellem de 4-6 mdr?
Lige nu ser hans rytme nogenlunde sådan ud.
Kl 07.00 - Vågner - flaske ca 100 ml NAN1
Kl 08.15 - Havregrød m/frugt af ca ½ dl gryn
Kl 09.30 - Lur på 1-2 timer
Kl 12.00 - Frokost øllebrød + rugbrødshapser m/ div pålæg
Kl 13.30 - Flaske ca 100 ml NAN1
Kl 14.30 - Bolle eller A38 + div frugt
Kl 15.00 - Lur ca 45 min
Kl 16.15 - Riskiks, frugt eller lign.
Kl 18.00 - Aftensmad samme som mor og far, så vidt muligt
Kl 19.00 - Flaske 200 ml vælling
Kl 19.30 - Godnat
Han tilbydes løbende vand og mme af kop hele dagen. Vi venter med sødmælk, da han er allergidisponeret og slår ud jævnligt og bliver let rød bare ved berøring (ligesom sin mor).
Vi har lagt mærke til at han går sukkerkold, hvis der lige går lidt for længe mellem måltiderne. Han blir pylret og meget ked af det, lige indtil han får noget i maven, så vender han på en tallerken og er den gladeste dreng. Men både hans far og jeg har samme problem så hvorfor ikk...=) Men nu har vi da lært at læse ham.
Motorisk er han helt med...sad uden støtte da han var 5½ mdr, møver sig rundt alle vegne, er oppe på knæ og vippe og er ved at se fidusen til at komme frem ad. Han er begyndt at rejse sig op ad møbler og lign. Han har lige fundet ud af at han kan gå når vi holder ham. Det synes han jo er vældigt skægt. Men da jeg fortalte denne sundhedsplejerske dette, gav hun os forbud mod at lade ham gå på den måde. Har hørt det før, men hvorfor er det sådan? Hun sagde at han skal kravle rigtigt først og nogle siger at det skader barnets ryg?
Han fik sine første 2 tænder sidst i maj. Sover som en drøm, så vi klager ikke.
Så tror jeg ikke vi har flere spørgsmål for denne gang.
God sommer
Med venlig hilsen
Pia