Brev:
Modermælkserstatning eller tilskudsblanding - tvillinger på 5 mdr.
16. juli 2007
Alder:
5 mdr.
Hej Helen
Mine tvillinger på lige knap 5 mdr. har siden fødsel fået modermælkserstatning Nutramigen. Ca. i de første 3 mdr. ammede jeg dem begge først, og så fik de mme bagefter, men omkring de 3 mdr. var der for meget balade, når jeg ammede dem sammen, så jeg ammede kun, når den ene vågnede før den anden eller om natten. Det gør jeg stadigvæk, og malker så ud 2 gange dagligt, men det bliver kun til max 100 ml. dagligt til deling, og da de jo nemt sluger en flaske med 250ml. er det jo ikke meget, men jeg tænker at lidt er bedre end ingenting.
Nu til mit spørgsmål. Jeg har trappet dem ud af Nutramigen, og kørt Hipp tilskudsblanding ind i stedet. Det er første dag i dag med rent Hipp, og der har ikke været nogen problemer. Deres afføring har skiftet farve fra meget army grøn til lys grøn/gult.
Nu læser jeg så i Sundhedsstyrelsens bog om mad til spædbørn og småbørn, at man ikke skal give det der hedder Tilskudsblanding, men det der hedder modermælkserstatning! Jeg læste meget omhyggeligt på begge pakninger, og valgte Tilskudsblanding fra Hipp, fordi den er fra 4 mdr, og fordi der står på pakningen at der er en anden vitamin sammensætning, som jeg troede at børnene ville have godt af/havde brug for.
Hvad mener du? Skal det være modermælkserstaning selv om det kun går til 4 mdr., eller kan jeg forstætte med Tilskudsblandingen?
Tak for et hurtigt svar, og håber du har haft en god ferie.
Kærligst Tina