Svar: Modermælkserstatning eller tilskudsblanding - tvillinger på 5 mdr.
16. juli 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Tina
Jeg synes du skal følge sundhedsstyrelsen retningslinjer og ikke kun give dine børn tilskudsblanding. Nu ved jeg ikke hvor stor forskel der er på om man vælger Hipp modermælkserstatning eller Hipp tilskudsblanding - producenterne laver det lidt forskelligt.
Hvis du gerne vil drage nytte af at type 2 ofte kan bruges direkte i madlavningen, opblandes i koldt vand osv. så vil jeg foreslå dig at give Nan2 som adskiller sig fra de andre type 2 erstatninger ved at være fuldgyldig. Det er type 2 erstatningerne som normalt betegnes tilskudsblandinger og sådan noget som vælling hører også til den kategori. I den forbindelse skal man også være opmærksom på at det anbefales at du max giver 2 flasker dagligt, svarende til max 400ml. så længe børnene er under 6 måneder.
Jeg tænker at du ikke har grund til at være urolig og man kan jo diskutere hvorvidt du behøver ændre til anden erstatning, hvis du fortsat ammer ved siden af og også begynder med skemad. Så vil børnene jo ikke leve udelukkende af tilskudsblandingen, men vil netop få det som det er tænkt - som tilskud til anden mad. Og børnene er jo startet med lidt skemad nu.
Håber dette giver lidt mere klarhed?? Rigtig meget held og lykke med dem begge fortsat:o) Og jeg kan godt forstå du bliver forvirret - det er svært at finde ud af alt det forskellig erstatning.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske