Brev:
Snart vuggestue
16. juli 2007
Alder:
10 mdr.
Snart vuggestue
Kære Helen
Hurra du er tilbage fra ferie ;) hæhæ! Du har jo været savnet (og har sikkert et ton mails).
Jeg har et spørgsmål om vuggestue: Det er vist noget i retning af, hvordan gør man det bedst?
Jens skal starte om en måned (så er han næsten 1 år, minus 12 dage). Lige nu går det rigtigt godt med ham. Vi tog en kold tyrker med mælk om natten - vi troede det skulle tage mange vågne nætter, men det tog 4 minutter med gråd i mandags! Siden har han stort set sovet 11-11,5 time om natten uden afbrydelser (vågner typisk en gang og skal have dyne på el. lign). Det er næsten som om han sover bedre uden mælk! Det er selvfølgelig skønt efter en lang periode med opvågninger osv. Nu er vi udhvilede igen!
I takt med at han sover så godt om natten og først rigtigt ser dagens lys 7-7:30 har han også lagt sine lure sammen til en på 1,5-2 timer (nogle gange lidt mere). Den ligger senest klokken 13-13:30. Han kommer i seng kl. 20 og går ud som et lys. Er ellers glad og virker som om det værste seperationsfase er overstået. Han spiser godt og vejer 12,5 kg ;) Kan næsten gå og prøver forgæves at gennemskue kravlingens mysterier. Hehe ;)
Så det er sådan verden ser ud her op til vuggestuestart. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på:
- Hvad skal han have med over i vuggestuen?
- Vi har fri og ferie - dvs lang tid til at køre ham ind - hvordan gør vi det bedst?
- Vi har relativt meget fri til hverdag og kan for det meste hente ham tidligt og aflevere ham sent. Vuggestuen har ikke nogen tidpunkter hvor han skal være afleveret. Har du nogen erfaringer med hvad der er bedst? Han skal jo have en hverdag med rutiner selvom mors og fars arbejdstider er fleksible - eller hvad synes du? Vi har indtil nu været meget "rutine-agtige" - samme tid i seng og alt det der. Han er tryg - jeg tror det er derfor.
Ja, det bliver svært at sende mit lille pus hen til fremmede - men de virker søde og HAN er topklar til at lege med andre og se verden, fornemmer mor ;) (så skal far og mor jo nok komme sig :))
Kærlig hilsen
Mor K