Svar: En meget tidlig sutteflaske
16. juli 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Lina
Sådan som jeg læser dit brev, så får Johannes nu en god gang vælling til natten og så den tidlige morgenflaske og det er det. I løbet af dagen får han nu ikke længere flaske?
Jeg tænker at de to flasker dagligt lyder fint og alderssvarende, han har stadig behov for sine 400ml mme for at få jernbehovet dækket - med mindre du giver fuld jerndosis ved siden af (det ved jeg vi har talt om før). Det tidlige morgenflaske lyder til at være god for jer begge, fordi I begge får sovet lidt ekstra og hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg altså det er umenneskeligt at stå op kl. 5, hvis der fines en løsning, hvor man kan sove lidt længere.. og det gør der jo hos jer.
I takt med at han bliver ældre, så skal han jo helt undvære flasken og kan som overgang gå over til at få en tår mælk og så en tår vand af kop og dette kan du så også gøre om morgenen. Jeg tænker derfor at det er en ting som vil løse sig af sig selv i takt med at I stopper helt med flasken.
Hvis det er meget vigtigt for dig at slippe for morgenflasken, så kan du forsøge at trappe mængden ned i denne også, så han får mindre og mindre og dermed lærer sig at falde i søvn uden eller at kunne nøjes med den mængde er kan drikkes af en kop.
Rigtig meget held og lykke:o) Håber du snart får lov til at sove hele natten og tilsidst vil jeg lige sige at det er en rigtig flot måde du har fået skruet ned for flaskeindtaget på. Rigtig godt gået:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske