Brev:
For meget jern? Grød 2 gange om dagen?
17. juli 2007
Alder:
4 mdr.
For meget jern? Grød 2 gange om dagen?
Hej Helen
Min søn har fået grød i 14 dage nu, og det går rigtig godt. Han har helt styr på at synke maden, og er også go' til at drikke af kop. :o)
Jeg giver ham vælling 1-2 gang om dagen, men jeg kom til at tænke på om han får for meget jern, når han også får Nestle risgrød?
Han har ikke problemer med at komme af med afføringen, men det er blevet en hel del mere fast (det er selvfølgelig logisk nok...)
I den majsvælling jeg køber, Hipp, er der 2,2 mg. jern i og i grøden er der også 2,2 mg. Er det for meget?
Han spiser en hel portion grød nu, ca. 1½ dl. De sidste dage har jeg ikke givet MME bagefter, det er vel heller ikke nødvendigt?
Er det ikk' fint at begynde at tilbyde ham grød 2 gange om dagen?
Go' sommer
Hej fra Helle