Svar: Gulerødder - 16 mdr.
17. juli 2007
Alder:
16 mdr.
Kære Signes mor
Der er umiddelbart ikke noget i vejen for at du giver Signe rå gulerødder. Du skal dog være opmærksom på ikke kun at give hende råkost, da hendes tarmsystem ikke vil være i stand til at nedbryde og optage maden. Det vil således gå igennem mere eller mindre ufordøjet og derfor er kogte grøntsager bedre. Hun skulle jo gerne optage næring af det hun spiser.
Laver du en gulerodssalat med reven æble og lidt rosiner, så må hun gerne få lidt af det for at smage og få lidt variation. Hendes mad bør jo tage udgangspunkt i jeres mad. Rå gulerødder kan således indgå en gang imellem som en del af varieret kost, men som hovedregel er det godt at give hende kogte grøntsager.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske