Brev:
Vil ikke drikke mælk af flaske
17. juli 2007
Alder:
7 mdr.
Vil ikke drikke mælk af flaske
Hej Helen
Jeg har brug for din hjælp, da vi snart skal til bryllup og derfor skal have vores datter passet for første gang.
Hun er nu knap 7 mdr. og vil på det tidspunkt være 7,5 mdr. Det er hendes mormor og bedstefar, som hun kender godt, der skal passe hende. Jeg har svært ved at finde ud af, hvordan de skal erstatte amningen inden hun bliver lagt i seng samt amningen om natten, hvis vi ikke er kommet hjem. Det har hele tiden været min tanke, at jeg skulle malke ud og at de så skulle give hende min mælk i en sutteflaske. Hun kan godt drikke af en flaske, men hun vil kun drikke vand af den – ikke modermælk eller erstatning.
Min mand har to gange forsøgt at give hende min mælk af en sutteflaske, men den ville hun ikke drikke, og blev sur når han prøvede. Efter skrig og skrål måtte jeg amme hende (jeg ”gemte” mig på et værelse mens han forsøgte).
Hvad tror du at årsagen kan være til at hun ikke vil drikke min mælk af en sutteflaske, når hun godt kan drikke af en flaske og tilsyneladende er sulten? Har du nogle gode råd til, hvad vi kan gøre? Jeg har tænkt på, at min mand må have hende alene en aften, og hvis hun ikke vil drikke inden hun skal sove må hun komme i seng uden mælk. Når hun så vågner senere på aftenen eller om natten og er sulten, må han prøve med en flaske igen. Min tanke er, at hvis hun er sulten nok drikker hun mælken. Hvad siger du til dette?
Jeg har glædet mig til at komme ud for første gang i 7 mdr., så jeg håber virkeligt at det kan lade sig gøre. Omvendt vil jeg også være sikker på, at det er muligt inden vi kaster os ud i det, da brylluppet skal holdes en times kørsel væk, hvorfor jeg ikke kan komme med det samme, hvis der er problemer.
Til sidst vil jeg også gerne spørge dig om du har nogle gode idéer til, hvad vi kan gøre for at gøre pasningen så god som mulig for alle parter. Her tænker jeg ikke på mad, men også på putning mv.
Ser frem til at høre fra dig.
Hilsen Tine