Svar: Mængde mælk og hvor længe
17. juli 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Lina
Du kan ikke spæde til med jerndråber - endten skal du give Johannes 400ml mme dagligt eller også skal du give fuld dosis jern - du kan ikke blande det.
Jeg synes det er vigtigt ikke at overgå til 100 pct. komælk før han er et år, men med den alder han har nu vil det naturligvis være helt okay kun at give ham en flaske mme dagligt (f.eks. til natten når han skal sove), men så vil du altså i givet fald skulle give ham fuldt jerntilskud. Det er 6-8 dråber alt efter hvad præparat du køber.
Han skal have ca 500ml mælk dagligt alt incl. Det vil sige at den portion tykmælk, den mælk han drikker af kop, det han får i flaske osv. tæller med.
Håber dette skaber lidt mere klarhed :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske