Brev:
Grød og mos - 5 mdr.
19. juli 2007
Alder:
5 mdr.
Grød og mos - 5 mdr.
Hej.. Ja nu har jeg lige et par spørgsmål mere..
Min datter som er 5 mdr gammel er begyndt at få lidt grød og lidt frugtmos.. Men problemet er at hun ikke vil tage grøden hun snærper munden sammen så det er overhovedet ikke til at få noget som helst derind (Jeg har prøvet alt slags grød inkl. grønsagsmos. Hun kan til nød tage det hvis der er lidt frugtmos på toppen, men det bliver kun til et par ske fulde også slut..) men når hun skal have frugtmos eller sveske grød åbner hun lystigt munden for at få noget at spise så det er jo ikke fordi at hun ikke er klar endnu..?? Hvad tror du at problemet er??
Vil godt inderømme at jeg nok gjorde den fejl at, da jeg skulle førsøge første gang med at give hende fast føde, forsøgte jeg med noget frugtmos.. Og skulle nok have været begyndt med grøden da frugtmosen jo nok smager lige en tand bedre.. :-)
Hvornår er det nu at de må få sødmælk af kop? Og hvornår må man bruge sødmælk i deres mad hvis man f.eks selv laver grød?? Har læst et eller andet sted at det først er fra ca 6 mdr. alderen er det rigtigt? Og hvis det er det hvordan kan det så være??
Min mor siger at det ikke har nogen betydning, for hun har givet alle hendes børn sødmælk fra omkring 3-4 mdr alder (samtiddig med at hun gav os grød) Men er det rigtigt.. De har altid saå mange "gode" råd når de bliver bedsteforældre.. Hmm
Hun siger det samme om salt, at det heller ikke har nogen betydning.
Har du et forslag til hvordan en dag kunne se ud for os inkl. de måltider som indbefatter grød og mos? Har nemlig lidt svært ved at få en rytme ind i hverdagen.. Det skal lige siges at hun for MME hele tiden og at hun får den gule allomin med Rismel (hvis det har noget at sige).
Har du en opskrift på hvordan man laver hjemmelavet majsvælling og grød?? Og når man laver det kan man så bruge drikkeklar blå allomin (altså det man køber i de små kartoner) eller skal man bruge det i pulverform??
Håber du kan svare på nogen af mine mange spørgsmål. :-)
Venlig hilsen
Camilla Og Laura.
P.s Mange tak for en super god hjemme side og brevkasse. ;-)