Brev:
Aftenuro - 1 mdr.
19. juli 2007
Alder:
1 mdr.
Aftenuro - 1 mdr.
Hej igen
Jeg skrev for nogle uger siden om problemer med amningen af Sebastian (09-06). Det er vist løst. Han fik klippet tungebåndet og blev mærkbart bedre til at sutte. Måske for god… Han er gået fra 3270 til 5100 i løbet af sine første 40 dage. Så jeg ved da at han får noget ud af det. Han er meget glad for at spise og det ses jo på vægten.
Hans første 4-5 uger har dog ikke været så nemme for os forældre. Han virker sjældent tilpas/tilfreds. Er ofte klynkende og irriteret. Jeg har nok tildens til at lægge ham til brystet for det giver lidt ro, men ved snart ikke om det reelt er sult han melder. Når han vågner om det er fra en lang eller kort lur virker han altid som om han tror at hungersnøden har ramt ham. Og han spiser så koncentreret i 5-10 min. Slipper og efter 5 min vil han have hovedretten. Det gentager sig ofte en gang til. Han er nok til 3 retter…
Men det er ok om dagen. Han spiser og sover som regel ganske fint. Er vågen 1 max 2 timer og er så til at lægge igen. Med mere eller mindre overtalelse, nemmest om formiddagen.
Det er om aftenen vi virkelig bliver sat på prøve (som så mange andre). Der folder han vingerne sammen og hornene vokser frem i panden i stedet. Han er meget svær at få til ro om aftenen.
Det er som om at jo længere han er vågen jo sværere har han ved at falde til ro. Han kan hænge på armen og sove, men i det øjeblik han bliver lagt, så kører arme og ben og han er lysvågen. Han gider ikke spise og han sover ofte mange gange 5-10 min for så igen at være frisk. Kommer ikke ned i den dybe søvn. Det er lidt barsk for min mand der står meget tidligt op at knægten først overgiver sig omkring kl. 23. Heller ikke hyggeligt for mig der skal op en del gange om natten og har en frisk 3-årig der kommer kl. 7 ;-)
Men hvad gør vi for at forkorte denne aftenmaraton der ofte strækker sig fra kl 17 måske 18 til 22-23 tiden?
Vi har gået til zoneterapi og det har hjulpet på det mavebøvl han har haft. Han virker ikke længere som om han har ondt i maven i modsætning til for et par uger siden. Nu har han tilsyneladende ”bare” vanen med at skulle græde og være utilfreds tilbage om aftenerne!
Jeg håber du har nogle fif til at få ham til at slappe af så han kan falde i søvn uden der skal være skrig og skrål.
Tak for en god brevkasse
Rie