Brev:
Modermælkserstatning - 5 mdr.
19. juli 2007
Alder:
5 mdr.
Modermælkserstatning - 5 mdr.
Hej Helen igen:)
Min datter er nu 5 måneder og ren flaske barn. Jeg har jo ammet hende fuldt ud til hun var 4 1/2 måned så introducerede vi flasken for hende og nu vil hun ikke spise hos mig. Det er med blandede følelser, da jeg jo nød at amme hende men samtidig vil jeg også gerne være lidt mere fri.
Vi har været på ferie og der ville jeg ikke tage kampen med hende. Min datter får grøn allomin, da hun er lidt langsom om at komme af med afføringen, hun er ikke forstoppet og hun er ikke ked af det når hun skal af med det. For det meste har hun afføring dagligt men nogle dage springer hun en dag over. Før hun fik grøn allomin så kunne der godt gå 3 4 dage inden hun kommer af med noget og det var for længe mente min egen sundhedsplejerske da hun jo fik både grød og flaske.
Jeg ville bare lige høre om man langsomt skal trappe hende af med dette og over i almindelig allomin eller man bare bliver ved med at give dette. Før gav jeg også svesker i grød men det pruttede hun meget over. Nu giver jeg 2 ml laktulose om dagen og regner med at trappe langsomt ud af dette og så må vi se.. Er det ok?
Hendes afføring er mærkelig syntes jeg. Det er grå sort og lidt fast og i en klump det første, man kan sagtens masse det, det er ikke hårdt det er bare en fastere konsistens, det sidste er gul orange farvet med korn, det ville jeg jo sige ser er normalt, men hvorfor kommer der så det første ud som ser mærkelig ud. Og hvad er det.
Min datters dag ser sådan ud:
Nat mellem 3 og 4 en flaske mme mellem 100 150 ml.
Morgen kl 8 flaske mme mellem 100 150 ml
middag kl 11 kartoffelmos med gulerod 1/2 deciliter, hjemmelavet frugtmos æble 1/4 deciliter og ca 50 ml mme
Eftermiddag kl 1530 mme som regl 100ml
aften kl 18 kartoffelmos med ærtepure ca 1/2 til 1/1 deciliter og 100ml mme max
Før putning kl 20 en flaske mme ca 150 ml.
En flaske med 150 ml mme får hun når jeg går i seng ved 23 tiden og den drikker hun imens hun sover:) min plan er at hun skal sove igen men det gør hun ikke:)
Er det en ok nok plan eller hvordan. Hun sover 3 gange on dagen ialt ca 3 - 4 timer og står op mellem 6 og 7.
Vil du give vælling der når jeg går i seng eller får hun så ikke nok mælk i døgnet. Hun har gode våde bleer og vejer 8,2 kg -
Håber du har haft en god ferie:)
Med venlig hilsen
Karin og skønne Anna