Brev:
Spiser næsten ingenting - 18 mdr.
20. juli 2007
Alder:
18 mdr.
Spiser næsten ingenting - 18 mdr.
Kære Helen
Håber du har haft en god ferie.
Her går det godt, min dreng har holdt sommerferie i 3 uger og har 1 uge tilbage, vi hygger os herhjemme og nyder ikke at skulle noget.
Min dreng er frisk, glad, sover ok og er så småt begyndt at "snakke". Men her inden for de sidste 14 dage, er han nærmest holdt op med at spise. Før spiste han nærmest lige så meget som sin far, særligt til frokost tog han godt fra.
Men nu er det som om spisningen er gået i stå. Han er ikke et kræsent barn, han spiser alt, undtagen kartofler, det bryder han sig ikke om. Men som sagt er han gået i stå.
Til morgenmad vil han ingenting have. Uanset hvad han bliver tilbudt.
Til formiddag heller ingenting.
Til middag kan han måske lige klemme et lille stykke agurk ned, men så heller ikke mere.
Til eftermiddag plejer han at få diverse snack, men også her siger han fra.
Til aften spiser han måske lidt ærter og majs, men så er det også det.
Til natten får han (stadig) en lille flaske med mme, han drikker omkring 100 ml.
Han sover hele natten, vågner dog ofte og skal have en sut, men sover hurtigt igen, faktisk tror jeg ikke han vågner rigtigt. Hele dagen igennem er han god til at drikke vand.
Jeg giver ham bevidst ikke mælk, da det jo så vil tage hans appetit for mad. Han plejer dog både at få mælk og vand til de store måltider, fordi han spiser så meget, men altså ikke i denne tid.
Er det bare en fase han skal igennem, det med ikke at ville spise? Han går, løber og er alderssvarende.
Han vejer 13 kilo og måler 82 cm, tænker det er meget passende.
Ved fødslen vejede han 2800 og målte 49.
Er egentlig ikke som sådan bekymret for ham, undrer mig bare over han er gået fra at spise som en hest til at spise som en fugl.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Amanda