Brev:
Ligge på maven - 8 mdr.
20. juli 2007
Alder:
8 mdr.
Ligge på maven - 8 mdr.
Hej Helen!
Jeg har før skrevet til dig ang. vores søn som ikke har lyst til at ligge på maven. Det vil han stadig ikke :-(.
Vi øver og øver. Han vil gerne kort tid ad gangen men blir så utilfreds og vender sig om på ryggen. Og han vil ikke vende sig igen fra ryg til mave, selvom han har bevist han godt kan ved at "lokke" ham med legetøj. Sidst TVANG jeg ham simpelthen til at blive liggende på maven og lagde noget i hver side af ham så han ikke kunne trille rundt. Det resulterede i at han blev MEGET ked af det og endte med at jeg sku trøste ham i lang tid efter. Han var bund ulykkelig.
Kan det virkelig være rigtigt at det skal være sådan? Er det virkelig "Alfa omega" med at børn skal ligge på maven? Der er vel andre børn der heller ikke vil. Det skal også siges at vi gynger meget med ham. Det anbefalede vores sundhedsplejerske. Vi har også prøvet med en stor bold uden held
Det er ved at gå mig lidt på med det maveliggeri fordi at jeg føler min sundhedsplejerske næsten kun har fokus på dette. Han er en stor dreng på 75 cm og ca. 10 kg. Han er knap 8 mdr gammel.
Hvad gør vi?