Brev:
Kamillete?
3. august 2007
Alder:
12 mdr.
Kamillete?
Hej Helen
Min datter er nu 1 år, glad og fornøjet. Hun er begyndt i dagpleje, og har efterhånden vænnet sig til det.
Jeg har før skrevet til dig med spørgsmål om aften-sutteflasken. Nu er jeg her lige igen :)
Sidst skrev du bl.a. i dit svar, at sutteflasken ikke må være en del af putteritualet, fordi mælken ikke er god for hendes tænder. Vi har dog hele tiden børstet hendes tænder efter flasken, så den er ikke på dén måde en del af det at lægge hende i seng.
Jeg tror såmænd ikke, hun ville lægge mærke til, hvis hun blev lagt i seng uden flaske. Hun er glad for sin seng og sin bamse, og der er aldrig vrøvl, når hun skal sove.
Mine tanker går dog på, at de 150 ml hun får inden hun puttes vel også giver hende en vis mæthedsfornemmelse? Vil hun ikke vågne om natten og være sulten, hvis vi dropper den? Eller gør de 150 ml ikke så stor en forskel mere? Hun spiser helt godt til måltiderne - dog er aftensmaden ikke hendes hovedmåltid, men vi klager heller ikke.
Der er ingen tvivl om, at hun slapper af med at få flasken - det er en god afslutning på dagen, og hun falder lissom helt ned og til ro.
Var det en ide at udskifte mælken med kamillete? Eller er det heller ikke godt for tænderne? Altså uden sukker... Eller bør det sutteflaske-sjov bare stoppe, når man er blevet en stor pige på 1 år?
Der er heller ingen tvivl om, ar moren og faren også synes, det er hyggeligt og en god slutning på dagen med flasken:) Men vi vil gerne høre din mening.
Venlig hilsen
Tine