Brev:
Opkast i forbindelse med madindtag
5. august 2007
Alder:
8 mdr.
Opkast i forbindelse med madindtag
Kære Helen
De sidste par dage (nærmere en lille uge) har Victoria kastet op lige efter hun har spist (både ved skemad og ved flaske) men kun en gang om dagen. Jeg vil skynde mig at skrive, at hun har ikke ondt i maven og hun har hellere ikke feber (hendes temperatur ligger som regel på omkring 37,3) - i øjeblikket tager hun Movicol mod hård mave....Ellers er hun glad, aktiv og slet ikke sløj.
De sidste mange uger har det været nødvendigt at "tvinge" hende til at drikke mælken - bare hun ser flasken er hun ved at kaste op, men når man langt om længe får den i munden på hende drikker hun som regel det hele....så hun er tydeligvis sulten/tørstig, men vil bare ikke tage flasken (jeg har prøvet at give hende mælken af kop, men det vil hun ikke drikke).
Faren må slet ikke have lov til at give hende flasken; hun græder og sparker indtil hun kommer over til mig og hvis hun ikke får lov kaster hun op. Jeg kæmper med at få hende til at tage flasken men det lykkes altid: faren spørger, om hun protesterer/driller eller om der kan være en anden årsag til hendes opførsel?
De sidste par dage har hun så kastet op enten efter frokosten (grød) eller efter aftensmaden (mos, hvilken jeg stadig blender da hun endnu ikke kan tage klumper). Jeg panikker for hun taber meget væske når hun kaster op og når hun så hellere ikke vil tage mælken er jeg bange for væskemangel (specielt i den varme).
I går (lørdag) og idag (søndag) har jeg kun givet hende lidt yoghurt og mælk for jeg er bange for at hun ellers bare kaster op igen.....
Kan du komme på, hvad der evt. kunne genere hende? Kan det være, at Movicol er for hård mod hendes mave? Jeg håber, at du har nogle ideer......først troede jeg at hun fik en maveinfektion, men i bøgerne står der, at man samtidig har feber (og det har hun jo ikke).
Indtil jeg hører fra dig vil jeg blive ved med at give hende lette måltider...
På forhånd tak.
Hilsen
Renata