Brev:
Gråd ved sengetid - 5 mdr.
5. august 2007
Alder:
5 mdr.
Gråd ved sengetid - 5 mdr.
Hejsa
Jeg har en søn på 5 måneder, i lidt over en måned har han skreget hjerteskærende hver aften når han skal ligges i seng. Jeg ammer, men han får en flaske med modermælkserstatning om aftenen til at sove på af sin far. Han har også fået grød i en uges tid nu, da han begyndte at spise 4 gange om natten, dette er nu reduceret til 1 gang om natten.
Putningen begynder med at han får nattøj på så får han så hans flaske af hans far i soveværelset hvor han sover i sin seng. Noah (min søn) kan være så glad så glad, men ligeså snart at hans far sætter sig på sengen med ham, så begynder han har skrige så han bliver fuldstændig rød i hovedet og sveden pipler frem, det kan vare i op til en time ad gangen.
Vi troede i starten at han blev lagt for sent, men så begyndte vi at ligge ham 1 time tidligere (kl. 20) men det samme mønster gentager sig. Vi har prøvet i nogle dage at gi ham flasken i stuen, men også her begynder han at skrige. Nogle gange hvis vi har været vildt desperate for at få ham til at holde op med at skrige, så har jeg lagt ham til brystet, hvilket nogle gange har hjulpet og så kan han falde i søvn i armene på mig, hvorefter vi godt kan ligge ham i hans seng uden at han vågner.
Normalt ligger vi ham i sengen og holder ham i hånden mens han bare skriger og skriger, fordi at vi er bange for at han ellers aldrig lærer at falde i søvn i sin egen seng, men i armene på os.
Er det forkert? Vi er ved at være desperate, da det har stået på så længe, han er også begyndt lidt på det om dagen.
Håber at du kan give os nogle gode råd.