Brev:
Modermælkserstatning og klør sit øre
6. august 2007
Alder:
9 mdr.
Modermælkserstatning og klør sit øre
Kære Helen,
Tak for dit sidste svar. Vi er nu rigtig godt udrustet til at starte i vuggestue :o)
Denne gang har jeg lige et par, forholdsvise, korte spørgsmål:
Min dreng klør og klør og klør i sine ører. Han får tommeltotten til at passe med øregangen og så klør han meget voldsomt. Han har altid været sød til at få renset ører, men for et par måneder siden ville han ikke mere. En morgen havde han kløet sit øre til blods (- de små negle er jo skarpe som knive), og jeg ringede for en god ordens skyld til lægen.
Han blev tjekket og der var lidt rødmen inde i begge ører, samt en lille smule væske. Men lægen ville ikke bare give ham antibiotika uden at vide hvorfor - naturligvis! Nu er der gået en lille måned siden og han har fået tjekket sine ører igen her før weekenden, fordi han bliver ved. - Men lægen siger at det må være en vane??!! Kan det virkelig være rigtigt? Jeg var selv et øre-barn og er skrækslagen for, at han har "arvet" mine ører. Så jeg er helst på forkant med hvad som helst, der berører disse.
Er der noget jeg evt.kan dryppe i dem? Jeg spørger dig fordi jeg lidt føler at min læge "smiler" af mig bag sit store skæg, og måske anser mig for at være lidt pyldret.
En anden ting er mme. Jeg kan næsten ikke få knægten til at drikke det mere. Det er jo lidt for tidligt. Han står op og får havregrød lavet på mme kl.07 ca. Han vil kun have vand af kop. Hælder jeg hans mælk op, så lukker han munden HELT i ;o)
Kl.09-09:30 lægges han til formiddagslur, og før i tiden fik han mælk hér, men han vil ikke have (- det skal lige siges, at han spiser en rigtig stor portion til morgenmad, så et eller andet sted forstår jeg faktisk godt, at han ikke kan tage mere dér 2-2½ time senere).
Når han står op (kl.11-11:30) får han lidt vand og evt. en riskage. Og så er der frokost kl.12:30. Har får han rugbrød og en banan, blomme eller andet frugt samt vand af kop. Kl.14:30 sover han til middag, men ej heller hér vil han tage mælk at sove på. Han sover en lille time og får frugt, en kiks eller andet når han vågner. Nogle gange kan jeg få ham til at drikke 50-100 ml.mme når han vågner. Aftensmad er kl.17:30 ca., hvor han spiser alt(pasta, ris, kartofler, grønt, alt muligt kød mv.) Igen er det vand af kop.
Når han puttes kl.19 ca. får han så lidt mme (100 ml.) og så ikke noget om natten.
Dvs.at han-på en god dag - får 200-250 ml.mme. Det er da ikke nok? Er det nødvendigt at give ham jerndråber?
Jeg har fået en "plan" over hverdagen i vuggestuen; hvornår der spises formiddagsmad, hvornår der er frokost osv., og jeg er igang med at prøve at få ham til at følge den "plan", så han ikke ser så meget anderledes i dagens forløb dér. Men der spises frokost kl.11 allerede fordi ungerne er så trætte over middag jo, så de dage hvor jeg prøver at give frokost kl.11, der kan jeg jo ikke give ham et egentlig mellemmåltid om formiddagen. Bliver det for lidt i løbet af dagen så?
Sikke mange overvejelser, hva´?! ;o) Man vil jo bare, at de små har det bedst muligt....
Vi glæder os til at høre fra dig.
Med kærlige hilsner fra os 2! :o)