Brev:
Vuggestue start
6. august 2007
Alder:
9 mdr.
Vuggestue start
Helen
Jeg skriver nu i anledning af at Yasmina skal starte i vuggestue d. 20. august. Der er hun 9 mrd. og 20 dage.
Vi var nede og tale med vuggestuen og de fortalte at de kører et rimelig stramt system. Børnene skal komme inden kl. 9, spiser frokost kl. 11 og sover kl. 12. Dette er jo ganske normalt for en vuggestue. Mine bekymringer går på at pt. sover Yasmina en formiddagslur ca. fra kl. 9.30 - 10.15, får frokost kl. 11. Sover igen kl. 13/13.30 i ca. 2 timer. Når hun så vågner ved 15-tiden har hun ikke behov for yderligere søvn inden natsøvnen ca. kl 19.30/20.00. Det fungere helt fint. Men dette vil jo ikke blive muligt i vuggestuen.
Vi har derfor prøvet at ændre lidt i rutinen og prøve med vuggestuens struktur. Dette har medført at hun ikke vil spise frokost pga træthed og hun kan ikke holde sig vågen fra kl. 14-19.30. Så hun skal ha en powernap seneftermiddag og der medfører at hun ikke vil i seng og vi først får hende i seng kl 22..... Det er noget værre rod synes jeg og ser ikke frem til vuggestuestart. Jeg overvejer faktisk at droppe mit studie og blive hjemme med hende, men i så fald skal hun jo på ny venteliste!
Hvordan skal jeg bære mig ad, er det måske for tidligt for hende. Jeg orker heller ikke at ha et træt og surt barn, der hverken vil spise og sover først kl. 22.
Kærlig hilsen
Dorthe