Brev:
Koks i søvnen
6. august 2007
Alder:
3 mdr.
Koks i søvnen
Hej
Min søn på 3 1/2 måned har aldrig sovet godt om dagen. Nogle få dage har han sovet rigtig godt (2 timer om formiddagen, 2-3 timer over middag og en enkelt eftermiddagslur eller to af ca en times varighed) andre dage kun max en time af gangen 4 gange i løbet af dagen. Han vil ikke være i sin barnevogn, slet ikke sove i den. Vi øver, har hævet hans madras i vognen lidt, så han kan se lidt ud. Det hjælper i kort tid.
Tidligere faldt han i søvn i forbindelse med amning og fik lov til det. I den senere tid er han blevet meget hektisk ved amningerne, bakser rundt med arme og ben og falder absolut ikke i søvn. Vi har så prøvet med vores slynge, hvor han plejer at falde til ro i og også tit i søvn. Men, men nu vil han heller ikke det mere.....vi er ved at løbe lidt tør for ideer!
Vi bor i en lille lejlighed og har ikke de store muligheder når han ikke vil være i barnevognen (Han har aldrig været vild med den.) og heller ikke kan falde i søvn af sig selv i sin seng. Vi har brug for nogle råd til, hvordan han kan komme til at sove bedre om dagen og til at falde i søvn om aftenen og få nogle gode sovevaner. Når han først bliver overtræt, og det gør han hurtigt, så er det rigtig svært for ham at falde til ro.
Han ammes stadig kun og er en stor og glad dreng på 9 kilo.
Vi håber du har nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Rikke og Hektor (3 1/2 måned)