Brev:
Slut med middagslur
7. august 2007
Alder:
3 år, 2 mdr.
Slut med middagslur
Kan du hjælpe os igen?
Vores store datter er vidst igang med at droppe middagsluren:-) Ja vi kan ikke helt finde ud af om hun er parat til det.
For det meste sover hun ikke i børnehaven da hun enten ikke vil eller fordi hun slet ikke bliver lagt da de kan se hun ikke virker træt. Vi har sammen med dem taget beslutningen, da vi ku se hun var alt for frisk ved sengetid og ku ligge til 21.30 før hun sov og den går jo ikke:-)
I weekenden har hun også haft svært ved at falde i søvn ved middagstid og har klaret dagen fint.......... medmindre der har været knald på for så er hun helt færdig kl 15-16 og det ender med vi må lægge hende en time og det samme sker til hverdag da hun er meget træt når hun kommer hjem fra børnehave. Når vi så vækker hende igen efter en time så er hun meget ked af det, sur og slet ikke til at få god igen.
Aftensmaden er en kamp og herefter bliver hun så god igen (efter ca 2 timer) Og det er jo forståeligt at hun er sådan for der er da ikke noget værre end at blive vækket når man er træt........ Men hvad skal vi gøre? Er det fordi hun endnu ikk er klar til at klare hele dagen eller er der bare en kold tyrker til hun helt er vænnet fra middagsluren? Gør vi det rigtige?
Tænker om man stadig skal lade hende sove så længe hun gerne vil, men vækker hende efter 1 time, men bliver i tvivl om dette så bare fortsætter.........
Det er svær periode for hende og for os............ Det er det med den brugsanvisning der ikke følger med de børn:-) Men så er det jo godt vi har sådan nogle som dig:-)
Hej igen