Brev:
Appetitspring og Allomin med rismel
7. august 2007
Alder:
2 mdr.
Appetitspring og Allomin med rismel
Hej Helen
Så blev det min tur til at skrive til dig.
Jeg blev for godt 11 uger siden mor til en dejlige lille dreng. Han blev født uge 31 + 2 efter at mit vand gik uge 25 + 3.
Han vejede ved fødslen 2215 og var 44 lang. Han klarede sig heldigvis godt og havde hverken brug for kuvøse, c-pap eller anden hjælp. Vi kom hjem efter 3½ uge på neo og vi er ovenud lykkelige for vores lille fyr. Ved termin for 14 dage siden var han 54 lang og vejede 4600. Efter hans lidt hårde start på livet har han fået to gigantiske lyskebrok som han skal opereres for. Vi ved endnu ikke hvornår det skal ske, men skal i næste uge til forundersøgelse på odense universitetshospital.
Han har fra start af vendt op og ned på nat og dag, og vi har endnu ikke fundet en måde at vende dette på.. Han spiser hver tredje time om natten, mens der om dagen godt kan gå 4 timer imellem. Han er dejlig vågen, når mor og far gerne vil sove og er ellers en meget glad og meget nem dreng.
Nu til mit problem: De sidste to dage er det dog gået helt galt. Hvis han skal spise 1/6 af sin kropsvægt fordelt på 7 - 8 måltider giver dette jo ca 115 - 130 ml pr måltid. Når vi selv vejer ham siger vægten ca 5500 med tøj på. Han spiser nu ca hver anden time og tager nogle gange store mængder. Andre gange tager han blot 50 ml. En enkelt gang har han slugt 175 ml i løbet af ½ time. Han får Nan1, men vi overvejer at skifte en flaske eller to ud med allomin med rismel, for at se om dette kan mætte ham lidt mere. Vi tør endnu ikke skifte helt over pga hans store brok.
Konstant er han meget motorisk urolig. Især under måltiderne. Han virker vildt sulten, men slipper flasken igen og igen. Så snart vi lægger ham så han kan få lidt søvn, vågner han og mosler rundt i sengen. Det sidste døgn har han max sovet 10-12 timer.
Han har masser af våde bleer og kommer også af med sin afføring. Pga brokkene og det at han får mme får han laktulose i mælken ved alle måltider.
Kan han være i gang med et appetitspring? Kan det være varmen som generer ham eller forstår jeg blot ikke at læse mit barn ordentligt? Jeg føler mig konstant i tvivl om jeg nu gør tingene rigtigt og godt nok...
Håber du kan hjælpe mig lidt videre.
Mange hilsner
Majken