Brev:
Ændring af søvnvaner samtidig med dagplejestart
7. august 2007
Alder:
7 mdr.
Ændring af søvnvaner samtidig med dagplejestart
Hej Helen,
Så er jeg på banen igen.
Vi har stadig ikke nogen god søvnrytme - hverken nat eller dag - og hun ammer stadig hos mig om natten, mindst 5 gange. Frustrerende!! (Hun er nu 7 mdr.)
Om godt en uge starter hun i dagpleje - og jeg tror i den forbindelse at det bliver godt til hende med mere struktur (op samme tid, følge dagplejerens rytme osv osv), hvilket vi nok ikke er så gode til som vi selv tror :-/
Naivt (måske) så håber jeg ihvertfald på at det kan forbedre hendes dagsrytme.
Ifht. natterytmen så er jeg pt. igang med at læse Sov Igennem uden gråd. Sikke en fantastisk bog (og så har jeg ikke engang forsøgt mig med rådene endnu). Kan godt forstå at det er en du anbefaler! Nå - men mit spørgsmål går egentlig på om det er synd for hende at jeg går igang med natterytmen nu; altså stort set samme tid som dagplejestarten! Eller om det måske vil være ok at give hende en hel ny rytme døgnet rundt.
Jeg er selvfølgelig godt klar over at der ikke kommer til at ske mirakler fra dag til dag - men vil bare høre om du mener vi skal vente?
Det skal nævnes at jeg har taget 1½ uges ferie ifbm. dagplejestarten for at hun kan få lidt ekstra opmærksomhed fra mig i den tid.
Ser frem til at høre fra dig.
Bedste hilsner, Jette