Svar: Grød og modermælkserstatning - 6 mdr.
7. august 2007
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Du kan så vidt jeg ved godt bruge modermælkserstatning til de industrielle grødprodukter, men det er normalt ikke nødvendigt. Det er noget man kun gør, hvis man skønner at barnet har behov for det ekstra energi.
Du kan dog altid kontakte både Beauvais og Nestle og spørge, så er du helt sikker.
Jeg tænker at du også skal overveje om du i stedet skal prøve at give din dreng modermælkserstatning kold, måske han hellere vil drikke det sådan - ligesom vi andre drikker kold mælk fra køleskabet.
Derudover tænker jeg at du skal være opmærksom på at du ikke tilbyder din dreng så store portioner at de tager pladsen op for mælken. Han har fortsat behov for rigtig meget mælk og derfor kan det være bedre at tilbyde lidt mindre skemad, men så lidt hyppigere. Det kan således være bedre at give ham 3/4 dl grød og der så er plads til 100ml mælk efterfølgende, end at give ham 1½ dl. grød (selvom han godt kan spise det) og han så ikke har plads i maven eller lyst til grød.
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske