Brev:
Mælk og vitaminer
8. august 2007
Alder:
12 mdr.
Mælk og vitaminer
Hej Helen
Så er det tid til endnu et godt råd :-)
Jakob bliver jo et år lige om snart, og så er det ved at være slut med D-dråberne. Han får jerndråber, og dem bliver jeg ved med lidt endnu, for han drikker ikke så meget mælk.
Og i forbindelse med det vil jeg høre, hvor meget mælk han helst skal have i løbet af dagen? Uden helt at vide hvor meget han får i dagplejen har jeg nemlig en mistanke om, at han ikke får nok. Han får 200 ml. mme i flaske om aftenen inden sengetid, og så bliver han ellers tilbudt sødmælk i glas herhjemme i løbet af dagen. Men han vil meget hellere have vand når han skal drikke af glas, så det får han tit.
Hvor meget skal han have, og hvad kan vi gøre hvis vi ikke kan få ham til at drikke nok mælk?
Og så vedr. vitaminer: Jeg kan se, at der på diverse børne-vitaminpille-glas står fra 1 år. Jeg troede egentlig ikke at de havde brug for ekstra vitaminer som vi voksne har det? (Altså bortset fra d-dråberne). Er det altid bedst at begynde at give ham vitaminpiller allerede nu fra et-års alderen, eller er det kun hvis man er i tvivl om kosten er varieret nok osv.?
Det var vist lidt krøllet spurgt, håber du forstår. :-)
Tak!