Svar: Gider ikke barnevognen
8. august 2007
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Jeg synes faktisk ikke det er så usædvanligt at børn ikke er vilde med barnevognen, men ofte ser man det mere hos 'vinterbørnene' fordi de ikke fra starten har været vænnet til barnevogn på samme måde som børn der er født forår og sommer.
Min umiddelbare tanke er at det er fint det du allerede gør, det er vigtigt at gøre barnevognen hyggelig, bruge den til nogle ture, lade hende stå lidt ude under et træ en gang imellem osv. så hun stille og roligt vender sig til det og bliver fortrolig og tryg med sin vogn.
Jeg kan ikke rigtig se formålet med at lade hende ligge og skrige i vognen. Hun er efter min mening for lille til at forstå sammenhængen med at ligge der og græde og vende sig til stedet - på mig virker det da lige modsat. Jeg tænker at hvis hun ligger der og græder og ingen reagerer, men bare lader hende ligge, så bliver hun vel endnu mere ked af at være der. Hun bliver vel ikke tryg...
Du skal naturligvis skelne gråden, hvis det er en overtræt gråd, som fortæller dig at hun har svært ved at overgive sig til søvnen, men lader du hende ligge i vognen og triller hende lidt så sover hun i løbet af få minutter - så er det helt okay at lade hende græde i vognen. Er det derimod en gråd som viser at hun føler sig utryg, så skal hun naturligvis ikke være der.
I takt med at hun bliver ældre, så vil hun kunne komme lidt op at sidde, vil kunne kigge ud osv. og så bliver hun sikkert gladere for sin barnevogn, på den måde arbejder tiden også for jer:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o) God weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske