Brev:
Lille fyr skal rejse til verdens ende med mor og far
12. august 2007
Alder:
11 mdr.
Lille fyr skal rejse til verdens ende med mor og far
Kære Helen
Tak for dit sidste svar, som vi lige har fået. Jens er nu vendt tilbage til en lur om dagen, så jeg tror, du har helt ret i, at vi er i en overgangsfase.
Nuvel, knap er blækket tørt på dit sidste svar, før jeg melder mig igen! Familien har nemlig taget en stor beslutning - til vinter rejser vi 4 måneder til New Zealand. Jeg har noget barsel til overs og farmand har solgt firmaet og besluttet sig for at honorere sig selv med en tur. Fantastisk!
Vi har fundet frem til, hvor vi skal bo - et lille hus med have. Vi er kommet frem til at turen skal være lidt luksus for både forældre og barn. Jens skal passes noget af dagen i en day care - vi regner med 4-5 timer og så skal hans forældre spille golf imens. Vi får altså noget tid for os selv, og Jens får en kort dag i vuggestue. Og bedst af alt: Danish winter, bye byyyyyyyyyyyyyye!!! :)
Nu melder spørgsmålene sig selvfølgelig. Hvordan kan vi bedst forberede vores lille gut (der vil være 1 år og 2 mdr når vi tager afsted) på turen? Han skal jo midlertidigt skifte vuggestue og det til et andet land med et andet sprog. Jeg er selv stort set bilingual (engelsk) - men kan ikke lade være med at tænke på, hvordan vi håndterer det med sprog med en så lille fyr?! Han er godt i gang med at tale "dansk" (mamama, nanana, ja, hej, dada osv.). Skal jeg tale lidt engelsk med ham? (jeg er dansk, men har boet i Storbritannien og taler som en englænder).
Så tænker jeg over, hvordan vi mon takler den 30 timer lange flyvetur (der er delt op i 3) og hvordan i alverden vi indstiller Jens´tidsfornemmelse - vi er jo på den anden side af kloden...?!!
Vi glæder os helt vildt - både til at kunne se meget mere til Jens, end hvis vi var herhjemme, men også til at skulle lave noget sammen som ægtepar. Vi vader ikke ligefrem i bedsteforældre og den slags, der kan passe barn, så vi har ikke foretaget os ret meget uden Jensen. Og vi er jo nogle gamle hængemåse der er langt oppe i 30erne og nogle gange gerne vil være lidt for os selv også - hæhæh ;) (Nogle gange er jeg så imponeret over unge forældre, der bare gør tingene uden at tænke så meget, hvis du ved hvad jeg mener.)
Der er altså kort sagt masser af enthusiasme, som nok skal smitte af på barnet - men det vil være rigtigt rart med nogle gode råd til turen. Vi har jo ikke prøvet det før. Det er for det meste et hit at have Jens med på færger og i toge - han går rundt og underholder forsamlingen. Men der er også krudt i hans lille mås - kan godt se dette blive en meeeeeeget laaaang tur for os og de andre passagere hehehe ;)
Kærlig hilsen
Katja