Brev:
Storebror og institutionsskift
13. august 2007
Alder:
2 år, 7 mdr.
Storebror og institutionsskift
Hej Helen
Vi har en lille skøn dreng på 2½ år, som netop er startet i børnehave i den institution, hvor han også har gået i vuggestue. Overgangen er gået fint til trods for, at vi i samme periode også er flyttet i nyt hus 5 km længere væk. Han har kun reageret lidt på flytningen – ved at vågne om natten og græde. Og her har vi trods anbefalingerne, taget ham med ind i vores seng, da vi ikke synes, at han skal føle sig utryg i sit nye værelse – måske dumt, men det fungerer :-)
Men der er flere ændringer på vej for vores lille gut. Til primo oktober skal han være storebror og af den grund har vi først skrevet ham op til en ny institution pr. 1. december.
Hvad skal vi gøre – bør vi flytte ham i ny institution i december, så han kan begynde at få venner i området, som senere skal gå i samme skole, eller bør vi udholde logistikudfordringerne (det tager kun 10 min længere fortsat at køre til den gamle institution) og beholde ham i den gamle institution noget tid endnu – og i så fald hvor lang tid??
Han er glad for sin nuværende institution og har et par rigtigt gode venner/veninder, som han har kendt lige siden vores mødregruppe. Han er altid blevet betegnet som en sensitiv dreng i institutionen, som ofte har brug for en voksen hånd. Men er ellers en glad og veltilpasset fyr, som er super sproglig men ikke noget motorisk vidunder.
Jeg håber, at du har et par gode råd, da man jo altid gerne vil gøre det bedste for de små vidunderlige størrelser :-)
Kærlig hilsen
Anja