Brev:
Panik over at skulle skiftes
13. august 2007
Alder:
11 mdr.
Panik over at skulle skiftes
Hej Helen,
Vores dejlige datter Klara, som nu næsten er 11 måneder er på det sidste begyndt at græde vildt og hysterisk når hun skal skiftes.
Hun begynder allerede når vi nærmer os skifterummet - derefter er det en "kamp" at få hende til at ligge ned og ikke græde hysterisk.
Det hele startede da hun begyndte at kunne sætte sig op - nu vil hun sidde op hele tiden og selvom vi synger og har (alverdens) forskellige legeting derinde er det simpelthen bare ikke sjovt mere at få skiftet ble eller bare få tøjet af.
Hun gjorde det i første omgang kun med mig, men nu sker det samme når min mand skifter hende.
De har ikke sagt noget i vuggestuen, så jeg går ud fra at hun dernede ikke er noget problem, hvilket det heller ikke tidligere har været for nogen.
Hun har hverken rød numse, eller går for længe med sine bleer - så noget egentligt ubehag har vi ikke kunne finde.
Har du nogle gode forslag til hvordan vi kan få hende til at nyde vores puslestunder - som vi tidligere gjorde?
Jeg havde hende egentlig mest "mistænkt" for at være et forsøg på at prøve mine/vores grænser af, men vi tager det seriøst og forsøger at forklare hende blidt at hun skal have ren ble på. Det er bare rigtig trist at skulle skifte et så ulykkeligt barn flere gange om dagen.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mette