Brev:
Aftenputning et mareridt
13. august 2007
Alder:
12 mdr.
Aftenputning et mareridt
Ja du har sikkert set det før, og jeg har også læst nogle af de gode svar du har skrevet til andre forældre med søvnkvaler... Men den kommer alligevel igen, da jeg ikke helt begriber hvad der er gået galt her.
Vores søn Carl har i lang tid været svær at putte, uden at han har rejst sig op i sengen hvorefter vi gentagne gange må lægge ham igen. Nogle gange med lidt halv sur mine retur andre gange har han selv været ved at lægge sig.
Han fyldte 1 år den 7. august.
De sidste 4 dage har dog været markant anderledes. Han bliver hysterisk ligeså snart han fornemmer han skal i seng, han hyler og skriger når han ser sengen, og kan slet ikke falde ned igen.
Han har for 2 uger siden været syg med høj feber og sin første feberkrampe, og måske vi har pylret lidt mere om ham i den periode.
Vi synes slet ikke at han kan falde ned igen, og har derfor (gjort nok en stor fejl) taget ham op igen. Ligeså snart han sidder ved os, så hygger han sig. Vi har givet ham en tår og drikke og lagt ham igen, hvorefter han fortsætter sit skrigeri.
I aften har jeg været alene med ham, og sad ved ham ½ time - 3 kvarter. Da han var faldet til ro gik jeg, hvorefter han begyndte igen. Han vil heller ikke længere synges i søvn, så bliver han også hys.
Vi er ved at være så trætte at vi er villige til at prøve ALT...
Jeg føler mig som en dårlig mor, når jeg ikke kan få ham til at slappe af og falde i søvn, når andre kan (farmor og mormor fx)