Svar: 1. tand i overmund
14. august 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Pia
Nogle børn får deres første tænder i overmunden og så er det ofte hjørnetænderne der komme frem først. De fleste får dog de to forreste tænder i undermunden.
Du kan gå ind i "livets bog" som i øjeblikket ligger i en betaudgave under din medlemsside, her kan du se hvornår børn som regel får de forskellige tænder.
Du skal naturligvis være opmærksom på om der er tale om en tand (det kan sagtens være det) eller om han har fået en lille blist, som forsvinder igen. En blist kan godt komme fordi han jo netop har en alder, hvor han putter alt i munden og derved måske får en lille rids eller andet som så giver den hvide blist.
Rigtig meget held og lykke med ham fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske