Brev:
Begrænset gensynsglæde
14. august 2007
Alder:
20 mdr.
Begrænset gensynsglæde
Kære Helen!
Tak for tidligere svar. Det er altså en stor inspiration og til tider trøst at læse dine svar, både på mine egne henvendelser og på andres.
Mit spørgsmål er ikke alvorlig eller akut, men bare en lille sag jeg går og undrer mig over.
Sara er i vuggestue og trives rigtig godt. Det er supert sted; en integrert institution med grise, lam, kaniner og høns, masser af tumleplads, god mad og involverde og engagerede voksne. Et dejlig sted at aflevere sit barn med andre ord. Hun er der ca 6 ½ time 5 dage i ugen.
Nu kommer så den lille hage ved det hele; Mens de andre børn stråler af gensynsglæde og løber i mødet med deres forældre er Sara mere eller mindre ligeglad med at jeg kommer. Jeg siger glad hej til hende og hun ser mig, giver mig en skovl eller et andet legetøj og beder mig på sara sprog om at komme igang med at lege. Det er meget charmerende, men lidt foruroligende at hun ikke vil krammes, nusse eller er ivrig på at komme med mig når jeg siger vi skal aftsed.
Vi har et trygt og rolig miljø her hjemme. Vi tilbringer masser af tid sammen og leger både inde og ude både før og efter aftensmad. Hun virker til at være et lykkelig barn og stemning her hjemme er god. Hvorfor vil hun så ikke rigtig med hjem fra vuggestuen, og hvad kan det være hun ikke rigtig er begejstret for at se mig? (hun er ellers meget glad for krammetid og både jeg og farmand for masser af kærlighedsærklæringer, så jeg tror da hun kan li os :0)
Er det at ikke villle hjem fra vuggestue og ikke rigtig ville hilse på mor og far en reaktion på et eller andet i hendes liv som jeg ikke forstår?
Det er ikke grænser for hvad du nu også skal lægge øre til, men jeg har altså undret mig over dette her....så bær over med mig.
Glæder mig til dine kloge ord :0)
Kærlig hilsen Maria