Brev:
Ammenedtrapning - 7 mdr.
14. august 2007
Alder:
7 mdr.
Ammenedtrapning - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dine gode svar. Håber også du kan hjælpe mig lidt videre.
Min søn er nu 7 måneder og er blevet ammet fuldt ud til han var knap 6 måneder. Det har fungeret helt perfekt, men efter han begyndte at få skemad virker han ikke så interesseret i brystet mere. Om aftenen når vi ligger i sengen fungerer det dog stadig fint.
Han har fra den første dag skemaden blev introduceret spist store portioner og drikker fint af kop så amningen middag og aften efter maden er droppet. Mit spørgsmål går på, hvad han så skal have til eftermiddag og om det egentlig er nok han får at spise i løbet af dagen. Jeg overvejer at indføre grød om morgenen også. Jeg synes det er tidligt han er træt af brystet. Er det ikke tidligt når han ikke er ældre?
Hans dagsplan med mad ser nogenlunde sådan ud:
07.30 ammes i sengen
11.30 grød med frugtmos samt min. 100 mme af kop
kl. 15 ammes
kl. 18 mos med kød samt min. 100 ml. mme af kop
kl. 20 ammes.
Han vejer ca. 9 kg og er 75 cm.
Med venlig hilsen
Mette