Brev:
Falde i søvn - 6 mdr.
14. august 2007
Alder:
6 mdr.
Falde i søvn - 6 mdr.
Hej Helen
Min lille datter er nu blevet 6 1/2 måned gammel (4 1/2 korrigeret). Hun vil stadig ikke tage en sut - og vi kan ikke rigtig finde ud af, om vi helt skal droppe det, eller blive ved med at prøve.
Lige for tiden lader det til, at hun så småt er ved at være klar til at gå til ro for natten omkring kl. 21. Det fungerer dog kun, hvis hun ligger i sin barnevogn (som selvfølgelig skal være i bevægelse, indtil hun sover), eller hvis jeg ammer hende i søvn.
De sidste nætter har jeg ammet hende i søvn. Desværre vågner hun flere gange inden midnat, og skal hver gang ammes i søvn igen. Dét er selvfølgelig ikke en rutine, jeg er vild med. Eftersom hun ikke vil tage en sut, kan hendes far ikke få hende til at falde i søvn igen, med mindre han putter hende i barnevognen og ruller hende en tur. - Heller ikke holdbart i længden.
Forventer vi for meget - eller er vi i gang med at etablere en rigtig uheldig vane?
Hvordan kan vi få hende til at falde i søvn uden bryst eller barnevogn?
Skal vi droppe sutten én gang for alle, eller skal vi fortsat forsøge?
Hilsen
Mette