Brev:
Dagplejeskift - 20 mdr.
14. august 2007
Alder:
20 mdr.
Dagplejeskift - 20 mdr.
Hej Helen
Igen tak for din hjælp og dine gode råd!
Freya er nu blevet passet af mormor og morfar et helt døgn uden gråd eller problemer, men de har også køer og katte, så det afleder hende totalt;o) Men det var rigtig rart at opleve.
Og så havde vi en mærkelig oplevelse med gæstedp, som jeg ellers jo havde frygtet, men det blev bare så godt! Ikke ked af at blive afleveret og havde bare gode dage uden gråd. I denne uge er hun så tilbage i sin alm. dagpleje, og vi kan mærke det på hende allerede, når hun lige er vågnet: mindre sprudlende, lidt mere trykket, mindre overskud (pylrer lettere), og når hun skal op i barnevognen, går hun helt kold, gør sig stiv og råber nej, nej, mor med.... Det er ikke særlig rart. Og hun går helt i spåner, når vi når til dps låge, og hun vil have os med ind, og vi må ikke gå. Vi kan høre hende græde hele vejen ned ad gaden. Far afleverede første dag efter gæstedp, men det gjorde det ikke bedre.
Når vi henter hende, er hun rigtig glad for at se os, og er helt vild efter at komme med hjem. Men hun ser ud til at have det fint nok. Dp siger, at hun græder 5 - 10 minutter, og så går det ellers fint. Jeg synes bare hendes reaktioner om morgenen er så voldsomme, at det kan være ret hårdt - især da det præger hele morgenen (og aften).
Hun kan starte i vuggestue d. 15. sept. (YES!), men skal vi overveje at få hende flyttet til gæstedp indtil, eller overreagerer vi? Det er antageligt en mulighed at få hende flyttet. Vil det virke voldsommere at skifte dp nu med så kort tid tilbage, end at lade hende forblive i noget ikke helt optimalt?
Hjerteligst Lise