Brev:
Ændring i putteritual
14. august 2007
Alder:
3 år
Ændring i putteritual
Hej Helen
Vi har en skøn datter, der lige er fyldt tre år. Hidtil har vi valgt at være hos hende, indtil hun er faldet i søvn, hvilket ikke har været et problem for os, fordi hun altid er faldet i søvn hurtigt. Max. 30 minutter fra vi starter med godnat-historien, til vi lister ud af hendes værelse. Oftere blot et kvarter.
Nu kunne vi imidlertid godt tænke os, hvis det kunne fungere, at hun selv faldt i søvn efter godnathistorie og sang. Dels fordi det pludselig nu godt kan tage lidt længere tid, end det plejer. Dels fordi vi har fået endnu et barn, og det kan være svært at bruge to-tre kvarter på at putte den store, hvis jeg er alene med dem begge en aften, og det falder sammen med amning eller at den lille er urolig.
Men det er vores datter jo selvfølgelig ikke helt med på. Forståeligt nok. Vi har forsøgt at appellere til, at hun godt kan hyggelæse endnu en bog, når vi har sagt godnat. Og fortalt hende at døren jo kan stå åben. At mor eller far er lige inde ved siden af, at vi nok skal komme og kigge til hende etc. Men nul og nix. Det synes hun ikke er en god ide.
Nogen forslag?
Hilsen
Mette