Svar: Mad igen igen - 7 mdr.
14. august 2007
Alder:
7 mdr.
Hej med dig
Umiddelbart vil det være fint nok at du ikke giver din datter flaske om aftenen 1½ time efter at hun lige har fået. Det lyder sandsynligt at hun ikke behøver mælk på det tidspunkt.
Jeg tænker dog at hun måske stadig har behov for flasken - mælkemængden og at du derfor måske bliver nødt til at give hende den senere - inden du selv gå i seng.
Dette også fordi jeg synes din datter skal til at have lidt mere skemad - gerne 3-4 gange dagligt.
Mit forslag til en plan for dagen kunne se således ud:
Tidlig morgen kl:6-7 vågner ammes i sengen og sove ca en time mere.
Formiddag Kl. 9.30: Havregrød, flerkornsgrød, eller lignende, vand af kop
Puttes til formiddagslur evt. med en flaske
Frokost 12: Grøntsagsmos med kød eller fisk eller øllebrød, så hun vender sig til denne smag inden hun begynder med lidt rugbrødshapsere
Puttes til middagslur kl 13-14 med en flaske mme, sover et par timer
Eftermiddag kl 15.30-16: Evt. lidt frugtmos eller frisk frugt, vand af kop og efterfølgende flaske med mme
Aften: Grøntsagsmos med kød og fisk, stille og roligt mere af jeres mad, indmaden af en frikadelle i mosen, lidt sovs på osv. så hun får noget af jeres og noget der smager og ser ud som jeres. Vand af kop
Puttes til natten med en flaske mellem kl. 19-20
Sen aften 23: Tilbydes evt flaske, som hun mere eller mindre spiser i søvne. Det kommer an på hvor meget flaske hun har fået i løbet af dagen.
Du skal regne med at hun mindst skal have 500ml mælk (mme/modermælk) dagligt og fortsat gerne lidt mere end det, hvis du kan få hende til det - et sted mellem 500-750 vil være fint.
Håber ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske