Brev:
Søvn i barnevognen igen igen
15. august 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn i barnevognen igen igen
Hej Helen
Jeg ventede med spænding på at høre dit svar, da jeg som sagt er ked af, at min søn bliver så ked af at skal sove i hans barnevogn.
Nu ved jeg ikke om denne mailkorespondance frem og tilbage er ok med dig, men jeg er nødt til lige og høre din mening på følgende:
Du foreslår, at min søn får flaske i barnevognen, får lov at ligge og kigge ud indtil han bliver mæt af indtryk for så derefter at sove. Jeg har prøvet det og håber derfor på, at du kan hjælpe mig yderligere. Når jeg lader ham kigge ud, bliver han IKKE mæt af indtryk og dermed træt. Tværtimod. Det bliver på et tidspunkt for meget for ham og han begynder af skrige og græde.
Du sendte mig et forslag til en dagsrytme. Den ligner rigtig meget den vi har i forvejen. Jeg er nemlig meget stor fortaler for, at min søn oplever ensartethed og systemer. Eneste forskel er, at han får flaske til de to grød måltider. Jeg har siden dit første svar prøvet med natamning igen, men der er altså bare ikke noget mælk mere og drengen græder. Jeg trøster ham dog ved at lade ham die. Han synker intet, men det hjælper på gråden - så du havde ret, han behøver trygheden, Fortsætter jeg så ikke bare med det, til han ikke gider mere?
Hvad gør jeg nu? Alle fortæller mig, at han bare er en dreng, der ikke VIL sove - at han er stædig og ikke vil gå glip af noget. Kan det bare være det?
Håber det er ok, at jeg bliver ved med at trætte dig med det samme spørgsmål/emne, men jeg vil så gerne blive klog på min søn vedrørende ovenstående.
Venlig hilsen Tina