Brev:
Søvn og ernæring
15. august 2007
Alder:
3 mdr.
Søvn og ernæring
Hej Helen!
Jeg har nu modtaget de nye flasker...og ja... dem vil han nogenlunde! Der ryger en masse ud ved mundvigene når han spiser, men jeg kan også se/høre at han synker. Så der er fremskridt. Han græder i hvertfald ikke!
Jeg har haft meget svær ved at give ham mme... føler ikke at det er det bedste for ham. Omvendt spiser han max 10 min, ved mig, så vil han ikke have mere.
Jeg tror det er svært for mig, fordi han tager godt nok på, og har gode tunge bleer, men alligevel synes jeg ikke det er optimalt at han kun spiser ca. 10 min.
Derfor har jeg i dag jeg prøvet at supplere til middag. Han spiste ved mig ca. 10 min. så afviste han brystet, selv om jeg lod ham vente lidt. Jeg prøvede derefter at give mme, der var 60 ml. i flasken, men det tror jeg ikke helt han har fået ned (grundet ovenstående, med at det røg ud af mundvigene)
Kan jeg godt konkludere at det er en god ide at tilbyde ham mme efter amning, når han villigt tog imod flasken?
Ang. hans sovevaner, går det rigtig godt. Han er blevet meget bedre til at falde i søvn og sover meget bedre. Om formiddagen sover han 1- 1½ tme og eftermiddag ca.2 timer. og igen sen eftermiddag 1 time! Store sager...:-) Han græder stadig lige når han bliver lagt, men ofte er det kun 1 minuts tid, (denne gråd hører jeg som brokkeri :-), hvilket jeg synes er helt i orden) så lægger han sig til at sove! Han sover i øvrigt nu i hans barnevogn. Det er fantastisk så hurtig tingene kan ændre sig! Om aftenen er han stadig ked af det, men vi håber på bedring. Tit tror jeg det er fordi han er overtræt!
Mit spørgsmål lyder ang. supplering af mme?