Brev:
Alt for meget nyt
15. august 2007
Alder:
7 mdr.
Alt for meget nyt
Hej Helen,
Tak for dit svar, meget gode og inspirerende artikler. Jeg forstår ideen og vil prøve at bruge det i mit eget liv. En proces :o)
Ved godt jeg lige har skrevet, men du har givet råd om dette til mig før, og din vejledning og råd passer godt til vores familie, og så virker det :O)
Det går rigtig godt med vuggestuen, han har været der fra ca 8-11.30 tirsdag og onsdag. Han er bare dygtig.
Efter vuggestuestarten er der gået kludder i dagsrytmen :o(
Han vågner tidligere og tidligere kl.05 og er ikke til at putte igen, selvom han her får en flaske.
Han sover 45 min inden vuggestue ca kl.7, sover 45 min i vuggestuen fra 9.30, når jeg henter ham er han træt igen og blir puttet ca. kl.12 hvor han sover 45 min.
Alle gangene vågner han af sig selv. Jeg putter ham igen kl.15 her sover han dog 1½time. Men når vi når aftensmaden er han helt færdig, øjne og næse klør og det er svært at få ham til at spise. Men kl.19 når far efter bad putter ham med en flaske, kan han slet ikke finde ro, og vågner flere gange i løbet af aften/nat og skal have sutten. Han ender som smørklat i løbet af natten :o)
Han græder ikke i løbet af dagen men er mere pjevset og bliver meget hurtigt træt.
Når jeg ser på ham, kan jeg få helt ondt af ham. han kan slet ikke rumme alt det nye der sker omkring ham lige nu, - tænder, vuggestue, kan ikke kravle, men vil SÅ gerne-problem m.m. Det syns jeg han viser på ALLE måder.
Hvordan kan jeg hjælpe ham med at finde ro, og få mere søvn?
Jeg tænker at hvis han tog nogle længere træk 2 x gange 1½time i løbet af dagen, ville han trives bedre. Det er den rytme vi havde inden vuggestuestart. Og det han trives bedst under.
Men kan jeg kræve af dem at de vugger ham i søvn igen efter de første 45 min, således at han sover ca 1½ time formiddag og 1½ (hjemme) eftermiddag?
Kan jeg gøre noget eller skal jeg bare håbe på at rytmen vender tilbage når alt det nye er fordøjet? - Kommer der ikke hele tiden NYT når man er den størrelse? :O)
Mette