Brev:
Skaller og bid - skrigen og råben
16. august 2007
Alder:
2 år, 1 mdr.
Skaller og bid - skrigen og råben
Hej
Vores søn på to er ved at drive os til vanvid. Det er sjældent at tingene foregår bare nogenlunde roligt. I skrivende stund sidder jeg med meget øm tinning (efter et hovedsammenstød) og et bidmærke på skulderen. Og vi har "bare" siddet i sofaen og slappet af.
Han er enorm vild. Sidder ikke stille men klatrer rundt på os, bider (meget af glæde og ivrighed), slår og er i det hele taget bare vild så det ofte ender med at vi slår hovederne sammen, hævet læber efter hovedsammenstød m.v. Det er slet ikke til at holde ud mere.
Han skriger når han ikke får sin vilje. Vi forsøger virkelig at sige til ham at vi får ondt i ørene når han skriger, simpelthen fjerne ham fra os andre, mens vi siger at vi ikke kan være sammen med ham når han skriger og råber sådan. Vi har forsøgt "the hard way" og "the easy way". Intet hjælper. Han er lillebror med en storebror 20 mdr. ældre. Så vi ved at han har noget at leve op til.
Han er også en meget kærlig dreng som jeg elsker over alt på jorden. Og er også god til at lege selv. Men lige nu fylder temperamentet altså rigtig meget i mit hjerte. Både min mand og jeg forsøger at tale stille og roligt til vores børn, men det ender ofte med at vi til sidst bliver sure fordi de bare ikke hører efter eller stopper deres vilde leg/slåskamp/hærgen rundt.....
Hvad skal jeg gøre?
En meget fortvivlet mor til to