Brev:
Besværet vejrtrækning
16. august 2007
Alder:
0 mdr.
Besværet vejrtrækning
Kære Helen
Jeg har en dreng på 15 dage - som de sidste to dage (nætterne) især lyder som et lille lokomotiv - hans næse lyder stoppet - men der er ingen snot fra den. Han "hvæser" lidt ligesom vi ville gøre, hvis vi havde lidt sejt slim og vrider og vender sig - nogle gange vækker han sig selv helt - andre gange falder han hen igen - men kun til den lette lidt urolige søvn.
Det generer ham ikke når vi ammer - hvor han ligger på siden - hvad enten han ligger i mine arme eller i sengen. Han får mad hver 2-3. time eller hyppigere hvis han ønsker det.
De små flapper i hans næse - som jeg formoder er dem som gør at han har lukkerefleks - lukker nogen gange helt til, når han lyder besværet - men jeg troede at han selv kunne kontrollere dem.
Lægen vil ikke rigtig gøre noget når der ikke er noget snot at suge ud - og han trives såment også - spiser godt - men det koster rigtig meget på roen og søvnen - både i løbet af dagen og natten.
I forhold til søvn - så sover jeg endnu mindre da jeg tjekker efter hvert hvæs om han nu kan få vejret. Han er min første og jeg er en værre pylrehøne og bange for at han ikke får vejret mens han sover.
Er der noget vi kan gøre - vil saltvandet hjælpe når der ikke er noget synligt snot? Jeg har prøvet at hæve han hovedet ved at lægge et håndkæde under madrassen - men åbenbart for meget han det fik ham til at kravle ned i bunden til den flade del af liften.
Jeg har læst et par af de andre indlæg om mavekneb - som han også har fået mere af i løbet af de sidste 4-5 dage. I forhold til at svøbe ham og så lægge ham til at sove bagefter - betyder den ekstra varme og blødere underlag noget for retningslinjerne for at forhindre vuggedød? Det har jo været et par meget varme dage siden han blev født.
:0) Pernille