Brev:
Vælling eller modermælkserstaning i aftenflasken?
16. august 2007
Alder:
4 mdr.
Vælling eller modermælkserstaning i aftenflasken?
Hej!
Tak for dit hurtige svar, hvilket lige giver anledning til et par ekstra spørgsmål. Jeg vil meget gerne give flaske om aftenen, så far også kan putte. Jeg malket ud i ca. en måned, så han har fået en flaske ca. en gang om ugen, hvor jeg har været i svømmehallen for mig selv, så han kan godt finde ud af at skifte mellem flaske og bryst. Han kan også godt lide mme, som han har fået en enkelt gang.
Set i bakspejlet har mine ammeproblemer mest bestået i at han bliver vældig sur, når mælken slutter samt bliver irriteret over de prutter, amningen sætter i gang. Jeg har ikke haft overvejet at supplere med mme, da han er gået fra 2700 gram til 7 kilo på fire måneder. Jeg har bare tænkt, at han var en hidsigprop!
Dog syntes jeg nu at nu suger virkelig til, og føler at han kunne bruge noget mere. Han kan tømme et aftenbryst på 2-3 minutter, og så er der altså gråd, hvis ikke lige jeg rammer det helt rigtige indslumringstidspunkt (jeg ammer ham omkring 19.00).
Men skal jeg give vælling eller mme i flasken? Og hvor meget? Og skal jeg så vente lidt med skemaden? Han kan godt spise modermælk af en ske, slikke på et stykke frugt og bider gerne med sine små gummer i alt hvad han kan komme i nærheden af, så måske er han også parat til det.
Pt. er jeg på ferie, men når jeg kommer hjem, ville jeg godt i gang med det ene eller andet, og der vil han være 4,5 måneder. Jeg er ellers meget glad for at amme, så jeg har ikke travlt, men det kunne jo godt være, at den ikke helt så lille mand har brug for noget mere.
Venlig hilsen
Lisa