Brev:
Grød - får han nok MME?
16. august 2007
Alder:
5 mdr.
Grød - får han nok MME?
Hej Helen
William er nu 5½ måned, og er stadig en stor dreng, han vejer ca. 10 kg og er ca. 65 cm!!! Ja, ham vil man nok ikke møde i en mørk gyde :o)
William spiser nu ca. 5-6 gange om dagen, en typisk dag ser sådan ud:
Kl. 6/7 - 200 ml. MME
Kl. 10/11 - Risgrød med frugtmos
Kl. 14/15 - 200 ml. MME
Kl. 18/19 - Grøntsagsmos
Kl. 21 - 200 ml. MME (ikke altid....)
Kl. 23/24 - 220 ml. vælling
1:
Som du ser tilbyder jeg ikke flaske efter et grød måltid.
Jeg har snakket med SP, og da han er så stor, vil jeg/vi ikke proppe mere mad i ham end højest nødvendigt.
Men jeg er alligevel blevet lidt bekymret mht. om han får væske nok.
Hans bleer er rigeligt tunge - desuden gylper han også stadig meget når han får flaske, så af samme årsag, synes jeg ikke det har været nødvendigt. Men er nu alligevel kommet i tvivl.
Nu har jeg også tænkt mig at begynde at give ham grød 3 gange om dagen, og så bare en lille potion og så en flaske bagefter.
2:
Skal jeg undlade fedtstof i maden for ikke at gøre det for fedt?
3:
Jeg har lige et spørgsmål mht. til at sidde op. Jeg synes jeg tidl. har læst at man helst ikke må øve med sit barn i at sidde op, eller er det kun når de er helt små?
De var lige det for denne gang - på forhånd tak.
Venligst Helle