Brev:
Slimhoste og dårlig ånde
17. august 2007
Alder:
16 mdr.
Slimhoste og dårlig ånde
Hej
Min datter på 16 mdr har hostet nu de sidste 4 mdr. Det startede sammen med forkølelse og er efterfølgende ikke forsvundet. Der er slim forbundet med hosten og hun hoster mest når hun ligger ned. Det kan være et problem for hende at falde i søvn da hun hele tiden bliver forstyrret af denne hoste. En sjælden gang kan hun også kaste slim op.
Lægen siger der ikke er noget usædvanligt og at hosten forsvinder af sig selv. Han kan altså ikke høre noget fra lungerne der skulle indikere astma.
Hun lider af børneeksem i mild grad heldigvis og hun behandles med hormoncreme. Jeg bruger ikke sæbe, cremer eller vaskepulver med parfumestoffer. Jeg ammer hende stadigvæk når hun skal sove, og det virker nogle gange lidt som det er det der udløser hosten og andre gange sker der ikke noget. Hun kan dog også hoste uden at have ammet.
Et andet spørgsmål: Hvordan kan det være at små børn lugter ud af munden når de har feber? Min datter har lige haft en 3-dages feber, men jeg synes hun lugter lidt ud af munden stadigvæk. Hænger det sammen med den overståede feber eller kan der være andre årsager?
Kærlig hilsen
Inge