Brev:
Leger om natten
18. august 2007
Alder:
6 mdr.
Leger om natten
Hej Helen
Så er min dejlige søn snart 6 måneder. Han er en utrolig glad, aktiv og mild dreng. Han ruller begge veje og møver sig frem på maven. Han vil gerne kravle, men bliver sur, når maven endnu ikke vil med op fra gulvet, men han øver sig helt vildt. Han snakker konstant og har fået 2 tænder, helt uden at han blev pylret.
Han er begyndt at spise 2 måltider om dagen. grød til frokost og grøntsagsmos til aften. begge dele ryger fint ned. Han sover nu 2 gange om dagen. Formiddag 1 1/2-2 timer og eftermiddag 2-3 timer og er for det meste nem at ligge ud i barnevognen. snakker lidt, skal måske lige have sutten et par gange, men så sover han også. Alt i alt en skøn dreng.
Vores problem er om natten. Han får sin godnatflaske ca. kl 19.15 og så i seng (er meget træt her). Falder fint i søvn der måske igen med lidt "snak" og sutten et par gange. Han sover lidt uroligt og har en del lyde og vender og drejer sig i sengen (for meste i søvne) sidst på natten vågner han så helt op og begynder at "lege".. hov der er mine tæer, vender sig rundt og snakker løs osv..skal siges at han ikke får mad om natten mere. og han viser heller ikke tegn på sult når han vågner her. Han får så mad mellem 5-6 når han viser tegn på det.
Vi har prøvet at give ham en flaske, når vi går i seng (han spiste heller ikke vildt meget, så vi tror sagtnes han kan undvære den hele natten) vi har prøvet at få ham til at sove igen med samme metode som vi gør når han skal sove om aftenen. altså siger de samme ting. nogle gange kan vi får ham til at sove ved at ligge en hånd på hans mave. men mange gange tager det alligevel 1 - 1 1/2 time. Men det er hårdt at bruge så meget tid om natten på det.
I nat lod vi ham bare ligge og snakke. Han vågnede kl. 3.30 og kl. 5 bad han om mad og det fik han så. så sov han igen til kl. 8.00. Vi er i tvivl om vi skal fortsætte med at prøve at få ham til at sove ved vores hjælp eller vi simpelthen skal lade ham "snakke" og så finder han ud af, at det ikke er sjovt at være vågen alene og derved falder i søvn selv igen..
Jeg synes det mest irriterende er at jeg aldrig ved hvornår vi skal op om morgenen og derved ikke kan sætte tidspunkt på diverse lure.. (han er vågen ca. 2-3 timer mellem lurerne, om aftenen lidt længere) For udover dette natteroderi er han jo bare perfekt..
Men tænker også at der sker så meget i hans udvikling at han bare må øve sig konstant også om natten.. vi prøver ellers at mætte ham godt om dagen, både med mad og indtryk..
Hvad skal vi gøre??? er det bare en fase?? så vi bare skal have tålmodighed..
Knus natteroderens mor