Svar: Hvid knop i ganen
18. august 2007
Alder:
1 mdr.
Kære Laila
Tillykke med den lille pige og tak for dine pæne ord:o)
Jeg tror din datter har det der hedder Epsteins Pearls, eller på dansk Epsteins Perler.
Dette er små hvide knopper, som sidder inde i munden i ganen på en del nyfødte børn. Nogle har kun en enkelt andre har to-tre små siddende. Det ses så vidt jeg ved hos mellem 65-85% af alle nyfødte.
Epsteins Perler er fuldstændig harmløse og kræver ingen behandling. De forsvinder af sig selv igen, ofte i løbet af nogle uger eller inden for de første måneder.
Rigtig meget held og lykke med den lille pige fortsat:o) Og rigtig god weekend.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske