Brev:
Hvid støj og søvnfaser
19. august 2007
Alder:
3 mdr.
Hvid støj og søvnfaser
Kære Helen
Her kommer lige to korte fra mig :-)
1: Vi har fundet ud af at hvid støj virkelig hjælper Vigga med at falde til ro. Hun har som tidligere nævnt meget svært ved at finde ind i søvnen, skriger, protesterer og græder ofte meget inden hun får ro på og falder hen. Men med hvid støj bliver hendes træk i ansigtet helt afslappede, øjnene begynder at glippe og hun sover inden for 5 min. Fantastisk, MEN! Har du noget erfaringer eller beretninger om andre som har haft glæde af samme? Og hvor svært er det så at vænne dem fra den hvide støj igen?
2: Vores datter vågner 45 min. inde i søvnen og igen en time inden i søvnen - ofte med et skrig, der vækker hende helt. Hun skal hjælpes igennem hver gang, nogle gange lykkes det i barnevognen, andre gange med nussen og hvid støj... det er okay og jeg er der gerne for hende, men hvor gamle er de egentlig inden søvnfaserne bliver noget de kan gå igennem selv? Er det sådan, at jo flere positive oplevelser de får, jo nemmere vil de få ved på et tidspunkt selv at styre sig igennem søvnfaserne?
Mange hilsner fra Mai