Brev:
Ammestop, tandfrembrud, læger
20. august 2007
Alder:
11 mdr.
Ammestop, tandfrembrud, læger
Hej Helen..
Jeg har bare lige et par småting jeg godt kunne bruge at få afklaret omk. min søn på 11 mdr.
Det første er iforb. med ammestop, som vi lige har indført. Vi var nede på en aftentår inden sengetid som det sidste, og det blev så til sidste gang i torsdags. Han var begyndt lidt at lege når han drak, og derud over er han ved at få tænder i overmunden.
Jeg skal absolut ikke klage over forløbet, men er det normalt at han slet ikke reagerer på sådanne ændringer.. ?
Han virker lige så lykkelig over, at vi bare sidder og kigger lidt i en bog, han har sin sut og sit sovedyr..måske får han lidt vand. Skal så også lige tilføje at han virker til bare at hygge sig i sin seng, han har altid kunne ligge og hyggepludre i lang tid efter han er vågnet og inden han falder i søvn.
Eller er det bare fordi vi fik ramt det rigtige tidspunkt at stoppe på.. ?
Den anden ting er at han stortset ingenting spiser i øjeblikket, vi tror det er tænderne der generer...men det er over en uge nu. Vi havde 2 dage for en uge siden hvor han ikke sov om natten og bare pylrede og græd. Hans gummer var meget hævede, og nu i dag ser det ud til at den første af fortændene går igennem. Hvor lang tid vil være "normalt" at de kan genere, for hans madindtag er nok ca 50% af hvad han plejer at spise.
Han er stadig i konstant bevægelse og bruger en masse energi, han er ikke voldsom stor..vejer ca. 9½ kg...der skulle jo gerne være lidt at vokse af :o)
Den sidste ting er lidt omk læger, da vi var på ferie blev han syg det lille pus med høj feber. Vi fik læge til ham på det hotel vi var på, men han blev meget forskrækket over at blive undersøgt. Han fik ordineret noget penicilin, som det så viste sig at han var overfølsom overfor, så vi måtte en tur på skadestuen. Det var lidt en barsk omgang, men hvad er risikoen for at han kan huske noget af dette, når han nu skal til 12 mdrs undersøgelse?
Forhåbentlig er der indenting, men hvordan håndterer vi det bedst hvis han bliver bange?
De sidste 2 gange har vi siddet med ham når han skulle vaccineres, men han havde front imod sygeplejersken, så det var hende han ville forbinde med stikket...er det stadig en brugbar metode nu når han bliver 1 år og er mere bevidst ?
Du plejer at kunne kaste lys over stort og småt, så på forhånd tak :o)
Rikke